XІ Міжнародна конференція “Сучасні тенденції навчання хімії” – 2025

У Львівському національному університеті імені Івана Франка за підтримки Міністерства освіти і науки України та Львівської обласної державної адміністрації 21-22 березня 2025 року відбулась ХІ Міжнародна конференція “Сучасні тенденції навчання хімії”, учасники якої обговорили актуальні питання хімічної освіти в Україні та ознайомились з досвідом вчених провідних освітньо-наукових центрів Європи і Канади.

Цьогоріч у роботі конференції, яка проходила у змішаному форматі, взяли участь близько 200 учасників з України, Польщі, Італії, Швейцарії та Канади, котрі загалом представили тези 125 доповідей. Учасники конференції порушили низку важливих тем, серед яких використання STEAM-технологій, штучного інтелекту, інноваційних форм навчання хімії; дослідницька діяльність вчителя та учнів; пошук підходів до подолання освітніх втрат абітурієнтів, зумовлених війною в Україні; способи синергії закладів освіти різного рівня, соціальні проєкти та ініціативи з популяризації природничих наук серед молоді.

З вітальним словом до учасників конференції звернувся голова організаційного комітету, в. о. завідувача кафедри неорганічної хімії ЛНУ ім. Івана Франка, академік НАН України, професор Роман Гладишевський, який наголосив на важливості хімічної науки та освіти в умовах війни, необхідності співпраці закладів середньої, професійно-технічної, фахової передвищої і вищої освіти та інших інституцій задля всебічного розвитку й зацікавлення учнів наукою. “Синергія школи, позашкільних закладів освіти, Університету, Інституту післядипломної педагогічної освіти, органів влади є передумовою підготовки висококваліфікованих фахівців. Реалізуючи свій потенціал, фахівець приносить користь суспільству, а сьогодні перед хіміками стоять надважливі завдання, зокрема – це матеріали і технології для зміцнення обороноздатності та повоєнного відновлення України. Крім того, ми вже переконались в необхідності розробки альтернативних джерел енергії, великої шкоди внаслідок воєнних дій зазнає екологія, завжди актуальною є розробка медичних засобів та багато іншого. Але ми не забуваємо про іншу нашу важливу місію – супровід учня в час його становлення і пошуку себе. Вчителі відкривають перед учнями скарбницю знань і для хіміків дуже важливим є досвід експериментатора, який вони можуть здобувати у спеціально обладнаних лабораторіях”, – зауважив Роман Гладишевський. Однією із таких лабораторій є хімічна лабораторія Освітньо-наукового центру КЗ ЛОР “Львівська обласна Мала академія наук учнівської молоді”, яка гостинно відкрила двері для учнів Львова та області і функціонує у ЛНУ ім. Івана Франка, про що зазначила директорка Львівської обласної МАН Іванна Бородчук. Робота в лабораторії сприяє популяризації хімічних знань, вдосконаленню дослідницьких компетентностей здобувачів середньої освіти, а отже і вибору майбутнього фаху.

Декан хімічного факультету, доцент Григорій Дмитрів у вітальному слові висловив подяку вчителям за їхню невтомну натхненну працю, і запросив до участі у позашкільних освітніх заходах, які організовує хімічний факультет для школярів. “Крім того, ми віднедавна запровадили екскурсії на хімічні підприємства наших партнерів і відкриті до співпраці з вами. Разом ми зробимо все, щоб учні побачили, яка чудова наука хімія, наскільки вона практична і як може дати хороший старт у кар’єрі”, – сказав Григорій Дмитрів.

З музичним вітанням перед учасниками конференції виступив хор Народного ансамблю пісні і танцю Львівського університету “Черемош”.

Напрями роботи конференції охоплювали широке коло питань: навчання хімії та природничих дисциплін у закладах освіти; методична підготовка вчителів природничих дисциплін; мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії; дослідницька складова діяльності вчителя хімії; інновації в хімічній освіті; пріоритетні напрями наукових досліджень у галузях хімії та освіти, в рамках яких було виголошено 17 ключових, 28 усних та представлено 80 стендових доповідей.

Пленарне засідання відкрила вчителька хімії СЗШ № 96 МЖК-1 м. Львова Оксана Ладига, поділившись досвідом застосування нестандартних підходів у викладанні хімії за програмою НУШ. Доцент кафедри методики природничо-математичної освіти КВНЗ “Харківська академія неперервної освіти”, автор модельної програми та підручників з хімії Олексій Григорович наголосив на практичному підході у навчанні хімії як пріоритетному в умовах Нової української школи. Авторка підручників і посібників, доцентка Марія Савчин акцентувала увагу на кейс-методі, який дозволяє реалізувати принцип зв’язку навчання з життям, сформувати навчально-пізнавальну активність учнів. Питання дослідницької діяльності вчителів та учнів висвітлила низка доповідачів, серед яких вчителька хімії Ліцею “Тріумф” П’ятихатської міської ради Дніпропетровської області Вікторія Богданова та завідувачка кафедри хімії та методики викладання хімії Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, професорка Надія Шиян.

Використання STEM в освітньому процесі у своїх доповідях торкнулися заступниця директора Центру викладацької майстерності Ars Docendi, професорка кафедри хімічної освіти Ягеллонського університету (м. Краків, Польща) Івона Мацейовска та викладач-методист Чернівецького фахового коледжу технологій та дизайну Божена Буркут. Досвідом впровадження STEАM- проєктів у співпраці з NASA поділилась вчителька хімії Сколівського ЗЗСО І-ІІІ ст. №2 імені Стефанії Вітрук, фіналістка топ-10 і переможниця номінацій “Вчитель хімії” та STEM-вчитель конкурсів Global Teacher Prize Ukraine 2024 та Talents for Ukraine від KSE Foundation Лариса Романишин у доповіді “Космічні STEАM-проєкти в дії − від ідеї до реалізації”. Її історія успіху надихає колег, мотивує до пошуку нових, нестандартних підходів до своєї роботи. Ще одним прикладом є успішно впроваджений у Львові проєкт “Міжшкільна STEAM-лабораторія”, який презентувала керівниця Простору інноваційної освіти Lviv Open Lab Анастасія Мартинюк у співпраці з хімічним факультетом Львівського університету.

Думками щодо використання інноваційних методик у навчанні хімії поділилися завідувачка кафедри хімії та промислової хімії Університету Генуї (Італія), професорка Серена Де Негрі, вчителька хімії та фізики Освіти Любаш − Шкільного комплексу № 2 імені С. Конарського у м. Вронки (Польща) Тетяна Ґротт та доцентка кафедри природничо-математичної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, методистка ВСП “Львівський фаховий коледж харчової і переробної промисловості Національного університету харчових технологій” Ольга Туриця. Реалізації технології доповненої реальності в сучасних підручниках з хімії присвятила доповідь директорка Центру інноваційних методик навчання Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, доцентка Лілія Мідак.

Під час конференції увагу акцентовано на підготовці майбутніх вчителів хімії. Зокрема, професор Університету Альберти (м. Едмонтон, Канада) Артур Мар присвятив доповідь “Applying performance techniques in teaching chemistry” важливості опанування мистецтвом публічних виступів, розвитку комунікативних навичок студентів та молодих педагогів.

Питання надолуження освітніх втрат, пов’язаних із повномасштабною війною в Україні, розглянули у своїх доповідях вчителька хімії Львівського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут Марія Дзевенко та директорка Ліцею “Тріумф” П’ятихатської міської ради Дніпропетровської області Яна Кірєєва.

Завершила пленарне засідання доцентка кафедри неорганічної хімії, секретар оргкомітету Оксана Зелінська з доповіддю, у якій узагальнила напрацювання освітян, науковців, здобувачів освіти щодо навчання хімії та природничих наук в закладах освіти за одинадцять років функціонування конференції, відзначила її актуальність та значимість в Україні та світі.

Тематика усних доповідей та стендової сесії відображала основні напрями роботи конференції. Загальний огляд стендових доповідей, які були представлені на сайті конференції, провів декан хімічного факультету Григорій Дмитрів. Конференція завершилась загальною дискусією учасників та підведенням підсумків. За результатами роботи конференції прийнято ухвалу.

Назар Саідов,
аспірант кафедри неорганічної хімії
Львівського національного університету імені Івана Франка

ПРОГРАМА КОНФЕРЕНЦІЇ

ТЕЗИ ДОПОВІДЕЙ

ОБКЛАДИНКА

ТИТУЛЬНА СТОРІНКА

КЛЮЧОВІ ДОПОВІДІ

Оксана Ладига, Галина Лущик, Даниїла Ладига: Нестандартні підходи у викладання хімії за програмою НУШ відкрити
Вікторія Богданова: Розвиток дослідницьких навичок учнів на уроках хімії відкрити
Надія Шиян: Дослідницька діяльність школярів у процесі вивчення хімії відкрити
Олексій Григорович: Реалізація практичного підходу під час навчання хімії в базовій школі відкрити
Марія Савчин: Кейси як один з методів діяльнісного підходу у навчанні: теорія і практика відкрити
Iwona Maciejowska: The creativity of STEM students відкрити
Serena De Negri: Thoughts on innovative methods for teaching chemistry відкрити
Лариса Романишин: Космічні STEАM-проєкти в дії − від ідеї до реалізації відкрити
Лілія Мідак: Реалізація AR-технології в підручнику з хімії відкрити
Божена Буркут: Використання STEM та інноваційних технологій під час викладання хімії відкрити
Людмила Левицька: Навчання хімії та природничих дисциплін у закладах освіти відкрити
Тетяна Ґротт: Навчання хімії та природничих дисциплін у закладах освіти відкрити
Arthur Mar: Applying performance techniques in teaching chemistry відкрити
Марія Дзевенко: Надолуження освітніх втрат під час викладання хімії відкрити
Григорій Дмитрів, Наталія Журіна, Аліна Яцько, Роман Дацко, Юлія Ригус, Анастасія Мартинюк, Мар’яна Леськів, Микола, Лехновський: STEAM у хімії. як сучасні підходи мотивують учнів до навчання та покращують успішність відкрити
Ольга Туриця: Використання інтерактивних платформ – важливий крок у розвитку хімічної освіти відкрити
Оксана Зелінська, Зіновія Шпирка, Марія Коник, Григорій Дмитрів, Олексій Павлюк, Роман Гладишевський: “Сучасні тенденції навчання хімії” − від витоків до сьогодення відкрити

УСНІ ПОВІДОМЛЕННЯ

Яна Кірєєва: Надолуження освітніх втрат відкрити
Марія Мельник: Дослідницька складова діяльності викладача хімії відкрити
Олександра Боднар: Роль дослідницького методу навчання хімії у формуванні ключових компетентностей учнів відкрити
Наталія Мельник: Використання інформаційних технологій у дослідницькій діяльності вчителя хімії відкрити
Наталія Ощаповська: Залучення учнів до науково-дослідної діяльності через STEM-технології: 3D-моделювання та 3D-друк у хімії та природничих науках відкрити
Аліна Яцько, Зіновія Шпирка: STEAM – хімія у синергії науки, технологій та мистецтва відкрити
Раїса Ямборак: Хімічні квести та STEM-проєкти у формуванні компетентностей учнів та студентів відкрити
Христина Полянська, Наталія Москалюк: Використання QR-кодів у навчальному процесі з хімії в основній школі відкрити
Наталія Калитовська, Ігор Калитовський: Ігрова діяльність на уроках хімії відкрити
Наталія Никіль: Сучасний урок хімії з використанням інноваційних технологій відкрити
Неоніла Тютько: Персоналізоване навчання – інновація у формуванні мотивації до вивчення хімії відкрити
Олександр Янкавець, Яна Волохова-Пугаченко: Управління якістю навчальних матеріалів: державні підручники та авторські розробки з використанням штучного інтелекту та ігрових технологій відкрити
Софія Івашко: Освітні інновації у хімії – порівняння програм нової української школи з акцентом на STEAM-навчанні відкрити
Ірина Пальцева: Використання сторітелінгу як інноваційної методики на уроках хімії в школі відкрити
Ольга Жак, Ольга Коркуна, Лілія Дубенська: Використання інтерактивних технологій під час викладання дисципліни вільного вибору “Аналіз хімічний у митній справі та криміналістиці” відкрити
Лариса Ковальчук, Оксана Зелінська, Марія Коник: Технологічний підхід до підготовки майбутніх учителів хімії на засадах змішаного навчання відкрити
Наталія Хмель, Зіновія Шпирка: ЗСО ↔ ХІМІЯ ↔ ЗВО відкрити
Наталія Заціха: Хімічна секція “Дитячого університету” – джерело мотивації для учнів і натхнення для вчителів відкрити
Дмитро Поліщук: Вирощування кристалів як метод активного навчання та пізнання хімічних процесів відкрити
Павло Самойленко: Методичні особливості вивчення кількісних відношень у хімії в Новій українській школі відкрити
Кізлак Ірина: Інтеграція хімічних процесів та явищ у біосистемах відкрити
Євген Осокін: Інтеграція квантово-хімічного моделювання при викладанні хімії в закладах середньої освіти відкрити
Надія Верменічева: Експериментально-дослідницька робота учнів – першочергова мотиваційна компонента у вивченні хімії відкрити
Оксана Заремба, Наталія Муць, Олексій Павлюк: Окисно-відновні реакції як інструмент вивчення хімії елементів відкрити
Євгенія Біла, Микола Обушак: Використання елементів інтегрованого навчання у наукових дослідженнях відкрити
Наталія Думанчук: Роль знань з хімії як шлях до формування наукового світогляду людини відкрити
Наталія Паращак: Хімія, що змінює життя: шлях до професії та майбутнього відкрити
Лілія Василечко: Учитель на все життя відкрити

СТЕНДОВІ ДОПОВІДІ

Ірина Брюховецька: Про навчання хімії у 7 класі за програмою НУШ відкрити
Оксана Пуравець: Труднощі під час вивчення хімії у 7 класі та шляхи їх подолання відкрити
Олексій Павлов: Реалізація діяльнісного підходу у навчанні хімії учнів 7-9 класі відкрити
Микола Тупичак, Назарій Походило: Ренесанс наукової освіти у контексті Нової української школи відкрити
Максим Івченко: Роль диференціації у формуванні ключових компетентностей учнів у процесі вивчення хімії відкрити
Галина Мартинюк, Ірина Мартинюк, Галина Лапкевич: Формування ключових компетентностей здобувачів освіти засобами інноваційних технологій при вивченні хімії відкрити
Ігор Ільченко: Професійно орієнтоване навчання як чинник формування предметної компетентності з хімії у студентів медичних коледжів відкрити
Ірина Рибак: Національно-патріотичне виховання на уроках хімії відкрити
Олександра Головач: Формування практичних умінь та навичок на уроках хімії відкрити
Ольга Сташків: Формування математичної компетентності здобувачів освіти під час вивчення хімії відкрити
Віктор Сніцаренко: Шляхи розвитку інформаційно-цифрової компетентності учнів у процесі навчання хімії відкрити
Володимир Дутка: Використання математичних комп’ютерних програм при вивченні хімічних дисциплін відкрити
Ольга Гулай, Микола Шевчук: Стратегія IBL у викладанні хімічних дисциплін відкрити
Геннадій Бондарчук: Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів у процесі навчання хімії відкрити
Ігор Муць, Наталія Муць, Олексій Павлюк, Зіновій Яремко: Формування безпекових компетентностей під час вивчення хімії в школі відкрити
Роман Петришин, Зіновій Яремко: Впровадження безпекових положень під час вивчення хімії у школі відкрити
Roksoliana Bukliv, Andriy Helesh, Mykhailo Soltys: On the relevance of “Chemistry” in the educational environment відкрити
Тетяна Коваль: Індивідуалізація навчального процесу при вивченні хімії відкрити
Аліна Оніщук: Сучасні методи навчання й освітні технології під час позакласної роботи з хімії відкрити
Лілія Ліщук: Вивчення передового педагогічного досвіду організації позакласної роботи з хімії відкрити
Олег Заверуха: Про деякі проблеми викладання хімічних дисциплін в постковідний і воєнний період у закладах вищої освіти відкрити
Лілія Єгорова: Дистанційне навчання при викладанні хімічних дисциплін у ЗВО відкрити
Наталія Москалюк, Марія Кравець: Онлайн-ресурси як інструмент вдосконалення навчального процесу при викладанні природничих дисциплін відкрити
Тетяна Щербакова, Олена Рахлицька, Олена Гузенко, Анна Рахлицька, Антоніна Ніколенко: Сучасні підходи до викладання аналітичної хімії здобувачам біологічного факультету відкрити
Олена Гузенко, Олена Рахлицька, Сергій Топоров, Тетяна Щербакова, Олена Жуковецька, Денис Снігур: Використання візуальних засобів подачі навчального матеріалу при викладанні дисципліни “Аналітична хімія” відкрити
Оксана Зубака, Ярослав Студеняк: Організація лабораторного практикуму при вивченні хімії відкрити
Андрій Стецьків, Надія Рущак, Любов Грицик, Уляна Сікорин: Особливості проведення ОСПІ з дисципліни “Фармацевтична хімія” відкрити
Людмила Солдаткіна, Ольга Перлова: Самостійна робота здобувачів вищої освіти при вивченні фізичної хімії в умовах змішаного навчання відкрити
Оксана Мисіна, Надія Буденкова: Організація комунікацій та тайм-менеджмент в проєктах із застосуванням хмарних технологій відкрити
Світлана Боркова: Креативність у викладанні хімічних дисциплін відкрити
Мирослава Косюта, Олена Хоменко: Психологічні аспекти управління студентами відкрити
Марта Огороднік: Естетичне виховання як засіб формування пізнавального інтересу на уроках хімії відкрити
Ірина Брюховецька, Маріанна Богачевська: Хімічна мова – важливий засіб пізнання і навчання хімії відкрити
Вадим Бондаренко: Трансформація методичної підготовки майбутніх учителів хімії Нової української школи відкрити
Світлана Монастирська: Формування природничо-наукової картини світу при підготовці вчителів природничих дисциплін відкрити
Діана Стрижак: Компетентнісно-орієнтовані завдання у професійній підготовці майбутніх учителів хімії відкрити
 Марія Коник, Тетяна Безрука, Руслана Лень, Юлія-Ольга Медвідь, Вікторія Мірка, Юлія Ригус: Педагогічна (організаційно-виховна)  практика студентів хімічного факультету відкрити
Ярослав Галаджун, Зіновій Яремко: Залучення вчителів хімії до викладання теми “Безпека в побуті” відкрити
Тетяна Безрука, Вікторія Мірка, Оксана Зелінська: Роль пропедевтики хімічних знань у формуванні інтересу до хімії в учнів 5-6 класів відкрити
Людмила Жировецька: Роль інтегрованого спецкурсу “Досліджуємо природу” у формуванні пізнавального інтересу учнів відкрити
Людмила Замбриборщ: Мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії відкрити
Діна Соляк: Розвиток позитивної мотивації освітньої діяльності за сучасних умов відкрити
Надія Литвин: Мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії відкрити
Юрій Сливка: Формування зацікавленості учнів до вивчення хімії через модельне розв’язання актуальних проблем відкрити
Анжела Дмитрів, Наталія Леочко: Мотивація студентів до вивчення фізичної та колоїдної хімії на фармацевтичному факультеті відкрити
Оксана Ілик, Галина Мороз: Мотивація навчальної діяльності на уроках хімії в процесі практичного використання коворкінгу “Міксгрін” з вирощування мікрозелені відкрити
Микола Матківський, Тетяна Тарас: Гейміфікація як чинник покращення мотивації та навчальних результатів учнів в умовах цифрової трансформації освіти відкрити
Мирослава Мороз: Формування інтересу до вивчення хімії за допомогою інтелект-карт відкрити
Олена Кучер: Хімічний експеримент як чинник розвитку пізнавального інтересу семикласників до вивчення хімії в умовах Нової української школи відкрити
Анна Козак, Оксана Зелінська: Позакласна робота як ефективний інструмент формування стійкого інтересу до вивчення хімії в ЗСО відкрити
Софія Юсип, Зіновія Шпирка: Дослідницька діяльність – невід’ємна складова навчання хімії відкрити
Галина Покотицька: Дослідницька діяльність учнів під час вивчення хімії відкрити
Богдан Котур: Формування дослідницької компетентності з хімії в закладах середньої освіти та в університеті відкрити
Світлана Стрижак, Олена Куленко: Особливості організації уроку-дослідження з хімії в Новій українській школі відкрити
Олена Трубчаніна: Відео контент для організації навчального дослідження відкрити
Віталій Криворучко: Моделі змішаного навчання хімії учнів старшої школи відкрити
Галина Ільків: Інноваційні технології у хімічній освіті: поєднання цифрових інструментів і практикоорієнтованого навчання для розвитку ключових компетентностей відкрити
Оксана Кравчук: Інновації в хімічній освіті відкрити
Уляна Глущенко: Створення інноваційного освітнього середовища як необхідна умова підвищення якості навчальної діяльності учнів на уроках хімії відкрити
Наталія Галятовська: Впровадження інноваційних технологій через організацію компетентнісного підходу на уроках хімії відкрити
Ліліана Романюк: Використання інноваційних методів навчання при викладанні хімії відкрити
Наталія Макітра: Моделювання як дієвий інструмент вивчення хімії у 7 класах НУШ відкрити
Олена Даць: Кейс-метод як спосіб реалізації компетентнісного підходу на уроках хімії відкрити
Ірина Войтович: Освітні технології перевернутого вивчення хімії відкрити
Аліна Криворучко: Використання сторітелінгу у навчанні хімії відкрити
Юлія Шаповалова, Олена Хоменко: Використання інноваційних ресурсів для хімічних досліджень відкрити
Ірина Фурманець, Зіновія Шпирка: Інтерактивні конспекти уроків хімії як інструмент зацікавлення учнів відкрити
Наталія Іващенко: Цифрові лабораторії: робимо уроки природничих наук інтерактивними відкрити
Ангеліна Самар: Цифрові технології та віртуальні лабораторії у викладанні хімії відкрити
Ольга Кузишин, Христина Буждиган, Лілія Мідак: Використання платформи Wordwall на уроках хімії відкрити
Ольга Гулай, Василина Шемет, Ірина Мороз, Микола Шевчук: Віртуальна лабораторія LABSTER: переваги і перешкоди використання відкрити
Наталія Верхола: Лепбукінг як різновид STEAM-проєктів у вивченні хімії відкрити
Олена Ільків: STEM-підхід у формуванні фахових компетентностей студентів фахової передвищої освіти під час викладання природничих дисциплін відкрити
Галина Деркач: Штучний інтелект: можливості, виклики та перспективи розвитку відкрити
Ольга Швець, Вікторія Івченко: ChemistryGPT як інструмент навчання студентів відкрити
Світлана Пукас, Роман Гладишевський: Бази даних – зручна платформа для освітньої та наукової діяльності відкрити
Наталія Сташків: Соціологія поколінь: як вона впливає на викладання хімії відкрити
Евеліна Мацько, Василь Кордан, Володимир Павлюк: Поняття про гідриди металів у шкільному курсі хімії відкрити
Оксана Герцик, Наталія Пандяк, Мирослава Ташак: Особливості біодеградабельних матеріалів відкрити
Христина Міліянчук, Роман Гладишевський: Штучний інтелект в хімії: Нобелівська премія з хімії 2024 року відкрити
 

СТЕНДОВА СЕСІЯ

Ірина Брюховецька: Про навчання хімії у 7 класі за програмою НУШ відкрити
Оксана Пуравець: Труднощі під час вивчення хімії у 7 класі та шляхи їх подолання відкрити
Олексій Павлов: Реалізація діяльнісного підходу у навчанні хімії учнів 7-9 класі відкрити
Микола Тупичак, Назарій Походило: Ренесанс наукової освіти у контексті Нової української школи відкрити
Максим Івченко: Роль диференціації у формуванні ключових компетентностей учнів у процесі вивчення хімії відкрити
Галина Мартинюк, Ірина Мартинюк, Галина Лапкевич: Формування ключових компетентностей здобувачів освіти засобами інноваційних технологій при вивченні хімії відкрити
Ігор Ільченко: Професійно орієнтоване навчання як чинник формування предметної компетентності з хімії у студентів медичних коледжів відкрити
Ірина Рибак: Національно-патріотичне виховання на уроках хімії відкрити
Олександра Головач: Формування практичних умінь та навичок на уроках хімії відкрити
Ольга Сташків: Формування математичної компетентності здобувачів освіти під час вивчення хімії відкрити
Віктор Сніцаренко: Шляхи розвитку інформаційно-цифрової компетентності учнів у процесі навчання хімії відкрити
Володимир Дутка: Використання математичних комп’ютерних програм при вивченні хімічних дисциплін відкрити
Ольга Гулай, Микола Шевчук: Стратегія IBL у викладанні хімічних дисциплін відкрити
Геннадій Бондарчук: Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів у процесі навчання хімії відкрити
Ігор Муць, Наталія Муць, Олексій Павлюк, Зіновій Яремко: Формування безпекових компетентностей під час вивчення хімії в школі відкрити
Роман Петришин, Зіновій Яремко: Впровадження безпекових положень під час вивчення хімії у школі відкрити
Roksoliana Bukliv, Andriy Helesh, Mykhailo Soltys: On the relevance of “Chemistry” in the educational environment відкрити
Тетяна Коваль: Індивідуалізація навчального процесу при вивченні хімії відкрити
Аліна Оніщук: Сучасні методи навчання й освітні технології під час позакласної роботи з хімії відкрити
Лілія Ліщук: Вивчення передового педагогічного досвіду організації позакласної роботи з хімії відкрити
Олег Заверуха: Про деякі проблеми викладання хімічних дисциплін в постковідний і воєнний період у закладах вищої освіти відкрити
Лілія Єгорова: Дистанційне навчання при викладанні хімічних дисциплін у ЗВО відкрити
Наталія Москалюк, Марія Кравець: Онлайн-ресурси як інструмент вдосконалення навчального процесу при викладанні природничих дисциплін відкрити
Тетяна Щербакова, Олена Рахлицька, Олена Гузенко, Анна Рахлицька, Антоніна Ніколенко: Сучасні підходи до викладання аналітичної хімії здобувачам біологічного факультету відкрити
Олена Гузенко, Олена Рахлицька, Сергій Топоров, Тетяна Щербакова, Олена Жуковецька, Денис Снігур: Використання візуальних засобів подачі навчального матеріалу при викладанні дисципліни “Аналітична хімія” відкрити
Оксана Зубака, Ярослав Студеняк: Організація лабораторного практикуму при вивченні хімії відкрити
Андрій Стецьків, Надія Рущак, Любов Грицик, Уляна Сікорин: Особливості проведення ОСПІ з дисципліни “Фармацевтична хімія” відкрити
Людмила Солдаткіна, Ольга Перлова: Самостійна робота здобувачів вищої освіти при вивченні фізичної хімії в умовах змішаного навчання відкрити
Оксана Мисіна, Надія Буденкова: Організація комунікацій та тайм-менеджмент в проєктах із застосуванням хмарних технологій відкрити
Світлана Боркова: Креативність у викладанні хімічних дисциплін відкрити
Мирослава Косюта, Олена Хоменко: Психологічні аспекти управління студентами відкрити
Марта Огороднік: Естетичне виховання як засіб формування пізнавального інтересу на уроках хімії відкрити
Ірина Брюховецька, Маріанна Богачевська: Хімічна мова – важливий засіб пізнання і навчання хімії відкрити
Вадим Бондаренко: Трансформація методичної підготовки майбутніх учителів хімії Нової української школи відкрити
Світлана Монастирська: Формування природничо-наукової картини світу при підготовці вчителів природничих дисциплін відкрити
Діана Стрижак: Компетентнісно-орієнтовані завдання у професійній підготовці майбутніх учителів хімії відкрити
Марія Коник, Тетяна Безрука, Руслана Лень, Юлія-Ольга Медвідь, Вікторія Мірка, Юлія Ригус: Педагогічна (організаційно-виховна)  практика студентів хімічного факультету відкрити
Ярослав Галаджун, Зіновій Яремко: Залучення вчителів хімії до викладання теми “Безпека в побуті” відкрити
Тетяна Безрука, Вікторія Мірка, Оксана Зелінська: Роль пропедевтики хімічних знань у формуванні інтересу до хімії в учнів 5-6 класів відкрити
Людмила Жировецька: Роль інтегрованого спецкурсу “Досліджуємо природу” у формуванні пізнавального інтересу учнів відкрити
Людмила Замбриборщ: Мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії відкрити
Діна Соляк: Розвиток позитивної мотивації освітньої діяльності за сучасних умов відкрити
Надія Литвин: Мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії відкрити
Юрій Сливка: Формування зацікавленості учнів до вивчення хімії через модельне розв’язання актуальних проблем відкрити
Анжела Дмитрів, Наталія Леочко: Мотивація студентів до вивчення фізичної та колоїдної хімії на фармацевтичному факультеті відкрити
Оксана Ілик, Галина Мороз: Мотивація навчальної діяльності на уроках хімії в процесі практичного використання коворкінгу “Міксгрін” з вирощування мікрозелені відкрити
Микола Матківський, Тетяна Тарас: Гейміфікація як чинник покращення мотивації та навчальних результатів учнів в умовах цифрової трансформації освіти відкрити
Мирослава Мороз: Формування інтересу до вивчення хімії за допомогою інтелект-карт відкрити
Олена Кучер: Хімічний експеримент як чинник розвитку пізнавального інтересу семикласників до вивчення хімії в умовах Нової української школи відкрити
Анна Козак, Оксана Зелінська: Позакласна робота як ефективний інструмент формування стійкого інтересу до вивчення хімії в ЗСО відкрити
Софія Юсип, Зіновія Шпирка: Дослідницька діяльність – невід’ємна складова навчання хімії відкрити
Галина Покотицька: Дослідницька діяльність учнів під час вивчення хімії відкрити
Богдан Котур: Формування дослідницької компетентності з хімії в закладах середньої освіти та в університеті відкрити
Світлана Стрижак, Олена Куленко: Особливості організації уроку-дослідження з хімії в Новій українській школі відкрити
Олена Трубчаніна: Відео контент для організації навчального дослідження відкрити
Віталій Криворучко: Моделі змішаного навчання хімії учнів старшої школи відкрити
Галина Ільків: Інноваційні технології у хімічній освіті: поєднання цифрових інструментів і практикоорієнтованого навчання для розвитку ключових компетентностей відкрити
Оксана Кравчук: Інновації в хімічній освіті відкрити
Уляна Глущенко: Створення інноваційного освітнього середовища як необхідна умова підвищення якості навчальної діяльності учнів на уроках хімії відкрити
Наталія Галятовська: Впровадження інноваційних технологій через організацію компетентнісного підходу на уроках хімії відкрити
Ліліана Романюк: Використання інноваційних методів навчання при викладанні хімії відкрити
Наталія Макітра: Моделювання як дієвий інструмент вивчення хімії у 7 класах НУШ відкрити
Олена Даць: Кейс-метод як спосіб реалізації компетентнісного підходу на уроках хімії відкрити
Ірина Войтович: Освітні технології перевернутого вивчення хімії відкрити
Аліна Криворучко: Використання сторітелінгу у навчанні хімії відкрити
Юлія Шаповалова, Олена Хоменко: Використання інноваційних ресурсів для хімічних досліджень відкрити
Ірина Фурманець, Зіновія Шпирка: Інтерактивні конспекти уроків хімії як інструмент зацікавлення учнів відкрити
Наталія Іващенко: Цифрові лабораторії: робимо уроки природничих наук інтерактивними відкрити
Ангеліна Самар: Цифрові технології та віртуальні лабораторії у викладанні хімії відкрити
Ольга Кузишин, Христина Буждиган, Лілія Мідак: Використання платформи Wordwall на уроках хімії відкрити
Ольга Гулай, Василина Шемет, Ірина Мороз, Микола Шевчук: Віртуальна лабораторія LABSTER: переваги і перешкоди використання відкрити
Наталія Верхола: Лепбукінг як різновид STEAM-проєктів у вивченні хімії відкрити
Олена Ільків: STEM-підхід у формуванні фахових компетентностей студентів фахової передвищої освіти під час викладання природничих дисциплін відкрити
Галина Деркач: Штучний інтелект: можливості, виклики та перспективи розвитку відкрити
Ольга Швець, Вікторія Івченко: ChemistryGPT як інструмент навчання студентів відкрити
Світлана Пукас, Роман Гладишевський: Бази даних – зручна платформа для освітньої та наукової діяльності відкрити
Наталія Сташків: Соціологія поколінь: як вона впливає на викладання хімії відкрити
Евеліна Мацько, Василь Кордан, Володимир Павлюк: Поняття про гідриди металів у шкільному курсі хімії відкрити
Оксана Герцик, Наталія Пандяк, Мирослава Ташак: Особливості біодеградабельних матеріалів відкрити
Христина Міліянчук, Роман Гладишевський: Нобелівська премія з хімії 2024 року відкрити
 

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

 

Шановні колеги!

Запрошуємо Вас взяти участь у роботі XІ Міжнародної конференції “Сучасні тенденції навчання хімії”, яка відбудеться 21-22 березня 2025 року на хімічному факультеті Львівського національного університету імені Івана Франка (ауд. № 2, вул. Кирила і Мефодія, 6, м. Львів) у змішаному форматі.

Початок конференції 21 березня о 1000; реєстрація очних учасників з 900. До засідань можна буде долучитись дистанційно на платформі Zoom:

Ідентифікатор конференції: 892 1333 7626
Пароль входу: 2025

Організаційний комітет

Роман Гладишевський, голова оргкомітету, академік НАН України, професор, в.о. завідувача кафедри неорганічної хімії Львівського національного університету імені Івана Франка;
Оксана Зелінська, секретар оргкомітету, доцентка кафедри неорганічної хімії ЛНУ ім. Івана Франка;
Григорій Дмитрів, доцент, декан хімічного факультету ЛНУ ім. Івана Франка;
Марія Коник, доцентка кафедри неорганічної хімії ЛНУ ім. Івана Франка;
Олексій Павлюк, доцент кафедри неорганічної хімії ЛНУ ім. Івана Франка;
Зіновія Шпирка, доцентка кафедри неорганічної хімії ЛНУ ім. Івана Франка;
Олег Паска, директор Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації;
Іванна Бородчук, директорка Львівської обласної Малої академії наук учнівської молоді;
Вацлав Маковскі, професор, завідувач кафедри хімічної освіти Ягеллонського університету, м. Краків, Польща;
Артур Мар, професор кафедри хімії Університету Альберти, м. Едмонтон, Канада;
Павло Солоха, доцент кафедри хімії та промислової хімії Університету Генуї, Італія;
Максим Ярема, професор кафедри інформаційних технологій та електричної інженерії Федерального інституту технологій м. Цюрих, Швейцарія.

 

Напрями роботи конференції

  • навчання хімії та природничих дисциплін у закладах освіти;
  • методична підготовка вчителів природничих дисциплін;
  • мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії;
  • дослідницька складова діяльності вчителя хімії;
  • інновації в хімічній освіті;
  • пріоритетні напрями наукових досліджень у галузях хімії та освіти.

 

Мови конференції

  • українська, англійська.

 

Презентації

  • ключова доповідь – до 15 хв;
  • усне повідомлення – до 10 хв;
  • стендова доповідь.

 

Реєстрація

Для участі просимо заповнити реєстраційну форму та надіслати тези доповіді до 1 березня 2025 року. Учасники, які представлять доповіді, отримають сертифікати про підвищення кваліфікації (1 кредит ЄКТС). Тези доповідей та інші матеріали конференції будуть оприлюднені на сайті та надруковані у збірнику тез. Участь в конференції безоплатна.

 

Вимоги до оформлення тез доповіді

Обсяг тез не повинен перевищувати одну сторінку формату А5 (текстовий редактор MS Word, шрифт Times New Roman, розмір 10 пт, міжрядковий інтервал одинарний; усі поля 2 см, абзацний відступ 1 см). Посилання на літературні джерела подавати у тексті в квадратних дужках, літературу вказувати в кінці тез. Зразок оформлення тез розміщений ниже.

СВІТЛИНИ

 

 

 

 

Попередні конференції