VII Науково-методична конференція «Сучасні тенденції навчання хімії» – 2021

 

Понад 100 учасників з 31 закладу загальної середньої освіти, 5 закладів фахової передвищої освіти, 19 закладів вищої освіти м.Київ та 11 областей України (Львівської, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Івано-Франківської, Миколаївської, Одеської, Рівненської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької) 18-20 березня 2021 року взяли участь у VІІ Науково-методичній конференції “Сучасні тенденції навчання хімії”, яку щорічно проводить Львівський національний університет імені Івана Франка за ініціативи кафедри неорганічної хімії та підтримки Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Міністерства освіти і науки України. Цьогоріч, зважаючи на карантинні обмеження, конференція відбулася дистанційно.
Відкрив конференцію Ректор Львівського університету член-кореспондент НАН України, професор Володимир Мельник і наголосив на визначальній ролі природничо-математичних наук у формуванні світогляду молодої людини, консолідації зусиль Міністерства освіти і науки, Малої академії наук України, закладів освіти та роботодавців щодо необхідності розвитку цих наук, впровадження іновацій в освітній процес, створення сучасних навчальних і наукових лабораторій. З вітальним словом до учасників звернулися президент НЦ “Мала академія наук України”, академік НАН України Станіслав Довгий, директор Департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска, директор КЗ ЛОР “Львівський інститут післядипломної педагогічної освіти” Павло Хобзей та голова оргкомітету конференції, проректор з наукової роботи Львівського університету, член-кореспондент НАН України, професор Роман Гладишевський.
Робота конференції розпочалася з пленарного засідання. Завідувач відділу освітніх програм центру інтерактивної музейної науки НЦ “Мала академія наук України” Василь Дунець представив освітній проєкт МАН України – Музей науки. Головна наукова співробітниця Інституту вищої освіти НАПН України, професор Ольга Ярошенко та професорка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР “Львівський інститут післядипломної педагогічної освіти” Марія Савчин у доповідях закцентували увагу на науково-педагогічному потенціалі викладача як чинника методичної підготовки вчителів природничих дисциплін, професійному розвитку та зростанню вчителя в умовах Нової української школи.
Вікторія Круглова, журналістка, провідна редакторка видавництва “Ранок”, викладачка Центру післядипломної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна закцентувала увагу на актуальності впровадження в освітній процес новітніх інтерактивних технологій, візуалізованих форм подання навчального матеріалу та свободі в експерименті з методикою навчання природничих дисциплін.
Наступного дня учасники заслухали вісім ключових доповідей та шістнадцять усних повідомлень, під час яких обговорили навчання хімії у закладах загальної середньої та професійної освіти, методичну підготовку вчителів природничих дисциплін у закладах вищої освіти, питання мотивації та формування стійкого інтересу до вивчення хімії як важливої природничої науки, дистанційне викладання хімічних дисциплін, впровадження STEM-технологій, інновації в хімічній освіті, пріоритетні напрями наукових досліджень у галузі хімії та впровадження їхніх результатів у фахову підготовку вчителів. На заключному засіданні до учасників конференції звернулася заступниця Міністра освіти і науки України  Любомира Мандзій і наголосила на важливості проведення таких спільних освітянських форумів для розвитку співпраці між закладами освіти, обміну ідеями і досвідом, спрямованих на покращення освітніх стандартів, принципів організації навчального процесу. З доповіддю про непересічну жінку-науковицю Марію Склодовську-Кюрі виступила професорка Ягеллонського університету (м. Краків) Аліція Рафальська-Ласоха. Декан факультету природничих наук, професор Національного університету “Києво-Могилянська академія” Олександр Голуб порушив питання розвитку української хімічної термінології та номенклатури. У заключному слові голова оргкомітету конференції Роман Гладишевський зазначив, що такі зустрічі спрямовані на налагодження нових контактів, обмін цікавими ідеями, що сприяє підвищенню якості підготовки здобувачів освіти, популяризації хімічних знань, та подякував присутнім за участь у конференції. За результатами роботи конференції прийнято ухвалу.

 

ПРОГРАМА ТА ТЕЗИ ДОПОВІДЕЙ

 

Круглова В.В. Хімія до-, підчас- і післякарантинна. Про мрії і можливості
Видавництво “Ранок”, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
Відкрити
Савчин М.М. Професійний розвиток та зростання учителя в умовах Нової української школи
КЗ ЛОР “Львівський інститут післядипломної педагогічної освіти”
Відкрити
Ярошенко О.Г. Науково-педагогічний потенціал викладача як чинник методичної підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін
Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України
Відкрити
Блажко О.А. Формування змісту методичної підготовки майбутнього вчителя хімії з урахуванням сучасних освітніх тенденцій
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Відкрити
Роговик Л.Й. Про вдосконалення педагогічної системи викладання хімічних дисциплін для природничих ЗВО
Подільський державний аграрно-технічний університет
Відкрити
Ковальчук Л.О. Цілепокладання навчально-пізнавальної діяльності студентів за таксономією Блума-Андерсона-Кратволя
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Коршевнюк Т.В. Майбутньому вчителю природничих дисциплін про курси за вибором з хімії і біології у профільній школі
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Відкрити
Марчук Г.Г. Використання знань когнітивної психології в процесі навчання учнів хімії
Комунальна установа Центр професійного розвитку педагогічних працівників Дрогобицької міської ради”,
Дрогобицький ліцей імені Богдана Лепкого
Відкрити
Личак К.С. Критичне мислення
Гімназія “Провесінь” Львівської міської ради
Відкрити
Дзевенко М.В., Жак О.В., Дубенська Л.О. Про розвиток критичного мислення на уроках хімії
Львівський національний університет імені Івана Франка
Ліцей “Львівський” Львівської міської ради
Відкрити
Шклярська М.Я. Розвиток критичного мислення на уроках хімії
Верхньобілківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області
Відкрити
Савчин М.М. Формування творчого мислення учнів з використанням дивергентних завдань у курсі хімії
КЗ ЛОР “Львівський інститут післядипломної педагогічної освіти”
Відкрити
Бобак Д.І. Навчання хімії у закладах загальної середньої освіти
Бабинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області
Відкрити
Шаповалов С.А. Складання хімічних рівнянь окислювально-відновних реакцій: розвиток методів та сучасні напрацювання
Науково-дослідний інститут хімії при Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна
Відкрити
Ворона З.М. Формування природничо-наукової компетентності на уроках хімії
Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Луцької міської ради Волинської області
Відкрити
Яцків Л.В. Формування практичних та дослідницьких компетентностей у процесі навчання хімії
Опорний навчально-виховний комплекс Дашавський загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад
Відкрити
Соляк Д.І. Лабораторні заняття як організаційна форма експериментальної підготовки студентів при вивченні хімії
ВСП “Львівський фаховий коледж харчової і переробної промисловості Національного університету харчових технологій”
Відкрити
Когут С.М. Креативні підходи до самоорганізації особистості при формуванні здоров’язберігаючих компетентностей на уроках хімії
Заклад загальної середньої освіти №55 м. Львова
Відкрити
Тунська М.-Б.В., Шпирка З.М., Ковальчук Л.О. Формування культури здоров’я учнів у процесі вивчення хімії
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Рахлицька О.М., Щербакова Т.М., Снігур Д.В., Гузенко О.М., Чеботарьов О.М. Формування самоосвітньої компетентності у позакласній роботі з хімії
Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Відкрити
Тютько Н.І. Формування мотивації до вивчення хімії – мистецтва пізнавати світ
Чижиківська ЗОШ I-III ступенів Підберізцівської сільської ради ОТГ Пустомитівського району, Львівської області
Відкрити
Когут С.М. Формування стійкого інтересу до вивчення хімії
Заклад загальної середньої освіти №55 м. Львова
Відкрити
Литвин Н.М. Мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії як важливої природничої науки
НВК “Ракобовтівська ЗОШ І-ІІ ст.-ДНЗ”
Відкрити
Біла Є.Є., Обушак М.Д. Мотивація та формування інтересу до вивчення органічної хімії
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Стрихарська-Сухоцька Н.Р. Мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії як важливої природничої науки
Опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Героя України Миколи Паньківа Солонківської сільської ради
Відкрити
Макітра Н.Р. Домашній експеримент як мотивація школярів до вивчення хімії
Городоцький заклад загальної середньої освіти №3 І-ІІІ ступенів імені Героя України Івана Бльока
Відкрити
Гусяк Н.Б. Можливості відео для активізації навчального процесу
Чортківський медичний фаховий коледж
Відкрити
Окулова О.В. Впровадження STEM-технологій в освітній процес
Івано-Франківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Івано-Франківської селищної ради
Відкрити
Ковальчук О.О. Організація освітнього процесу в рамках інтегрованого курсу природничих наук та STEM-освіти
Ліцей імені Івана Пулюя Львівської міської ради
Відкрити
Бітлян О.К. Технології STEM-освіти на уроках хімії
Миколаївський економічний ліцей №2 Миколаївської міської ради мiста Миколаєва
Відкрити
Буренкова К.В. Теми STEM-проєктів на уроках хімії
Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Відкрити
Заремба О.І., Муць Н.М., Павлюк О.В., Щербан О.Б. STEM розробка “Розчини”
Львівський національний університет імені Івана Франка
Ліцей “Сихівський” Львівської міської ради
Відкрити
Возняк О.М. Умотивований кейс сучасного вчителя хімії
Ліцей імені Івана Пулюя Львівської міської ради
Відкрити
Дрозд Л.М. Проєктні технології на уроках хімії
Добронадіївський навчально-виховний комплекс “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Марганецької міської ради Дніпропетровської області
Відкрити
Панкевич О.Б. Використання проєктної роботи на уроках хімії
Чишківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Давидівської сільської ради ОТГ Львівського району Львівської області
Відкрити
Паращак Н.М. Проєктно-дослідницька діяльність учнів в умовах дистанційного навчання
Навчально-виховний комплекс “Середня загальноосвітня школа №2-гімназія” м. Трускавця
Відкрити
Остапович Б.Б., Бужанська М.В. Особливості використання кейс-методу під час вивчення хімії
Львівський національний університет імені Івана Франка
Львівський торговельно-економічний університет
Відкрити
Ковальчук Г.Я., Таюжин Т.І. Кейс-метод як спосіб реалізації компетентнісного підходу у навчанні хімії
Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Відкрити
Пальцева І.В. Гейміфікація як сучасний напрям хімічної освіти
Великомостівський опорний заклад загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів

Відкрити
Косик Г.М. Впровадження в навчальний процес бінарних та інтегрованих уроків під час вивчення хімії
Гімназія “Тривіта” Львівської міської ради
Відкрити
Головач О.М. Нові форми ознайомлення учнів з біографіями відомих хіміків та біологів
Ліцей №3 м. Мостиська Мостиської міської ради Львівської області
Відкрити
Дутка В.С. Вклад природодослідників-українців у світову науку
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Чаплагіна В.М., Колягіна С.П. Хімія у світовій літературі
Ліцей №28 Львівської міської ради
Відкрити
Стецьків Л.В., Стецьків А.О. Викладання хімії в середній школі в умовах пандемії COVID-19
Ліцей №5 Івано-Франківської міської ради
Івано-Франківський національний медичний університет
Відкрити
Лукомська М.Є. Особливості організації вивчення хімії в умовах дистанційного та змішаного навчання
Розвадівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області
Відкрити
Думанчук Н.Я. Наскрізні і змістові лінії на уроках хімії і COVID-19
Радехівський опорний заклад загальної середньої освіти №1 Львівської області
Відкрити
Сташків Н.В., Каркавчук Н.З. Перші уроки дистанційного навчання в закладах передвищої фахової освіти
ВСП “Технологічний фаховий коледж Національного університету Львівська політехніка”
Львівський медичний фаховий коледж Монада”
Відкрити
Туриця О.О. Інтерес до вивчення хімічних дисциплін у період дистанційного навчання
ВСП “Львівський фаховий коледж харчової і переробної промисловості Національного університету харчових технологій”
Відкрити
Прибора Н.А. Дистанційне навчання очима студентів
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Відкрити
Муць Н.М., Павлюк О.В., Заремба О.І., Махновська О.Т. Психолого-педагогічні аспекти використання дистанційного підходу в навчанні хімії
Львівський національний університет імені Івана Франка
Середня загальноосвітня школа №54 м. Львова
Відкрити
Заверуха О.М. Про проблеми, недоліки і переваги дистанційного навчання у вузах під час пандемії
Львівський торговельно-економічний університет
Відкрити
Єгорова Л.М. Впровадження дистанційного навчання для підвищення якості хімічної освіти
Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Відкрити
Котур Б.Я., Шпирка З.М. Використання інноваційних технологій навчання під час вивчення хімії у закладах вищої освіти
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Деркач Т.М. Досвід дистанційного навчання хімічних дисциплін в освітніх англомовних проєктах
Київський національний університет технологій та дизайну
Відкрити
Масановець Г.М. Дистанційні освітні технології при викладанні хімії іноземним студентам
Одеський національний політехнічний університет
Відкрити
Солдаткіна Л.М., Артюхова А.А. Проблеми змішаного навчання
Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Відкрити
Крачан Т.М. Самостійна робота як основна форма навчально-пізнавальної діяльності в умовах дистанційної освіти
Подільський державний аграрно-технічний університет
Відкрити
Зайцева К.В., Дмитрів Г.С. Електронні підручники в хімії, їх переваги та недоліки
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Деленко О.Л., Деленко С.П. Використання інтернет-ресурсів під час викладання шкільного курсу хімії
Сокальська загальноосвітня санаторна школа І-ІІІ ступенів імені Т. Шевченка
Савчинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Сокальської міської ради
Відкрити
Глущенко У.О., Семерак Х.Р. Використання сервісу Google Classroom на уроках хімії
Яворівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2 Яворівської міської ради Львівської області
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Жировецька Л.Е. Використання програми Mozabook для дистанційного навчання хімії
Середня загальноосвітня школа №13 м. Львова
Відкрити
Коник М.Б., Зелінська О.Я. Особливості організації навчання у вищій школі з використанням сервісу командної роботи Microsoft Teams
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Яцишин М.М. Методи контролю знань студентів в режимі “online” навчання
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Іванушко А.А., Шпирка З.М. Тестова форма контролю знань на уроках хімії: основні переваги та недоліки
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Павлюк О.В., Муць Н.М., Заремба О.І., Миськів М.Г. Тестова форма контролю знань в системі Moodle
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Шпирка З.М., Павлюк В.В. Особливості викладання “Неорганічної хімії” для студентів біологічного факультету в умовах дистанційного навчання
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Гузенко О.М., Снігур Д.В., Щербакова Т.М., Чеботарьов О.М., Башинська А.С. Організація навчального процесу викладання дисципліни “Аналітична хімія” у дистанційній формі
Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Відкрити
Гладишевський Р.Є., Міліянчук Х.Ю., Муць Н.М., Пукас С.Я. Інновації при викладанні курсу “Кристалохімія” в умовах дистанційного навчання
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Ішков Ю.В., Федько Н.Ф., Ведута В.В. Створення повнофункціонального дистанційного курсу “Стереохімія” на платформі Moodle
Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Відкрити
Ведута В.В., Федько Н.Ф. Створення дистанційного курсу “Фармацевтична хімія” на платформі Moodle факультету хімії та фармації
Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Відкрити
Дутка В.С., Ощаповська Н.В. Використання розділів фізичної хімії під час навчання учнів-членів Малої академії наук
Львівський національний університет імені Івана Франка
Нововолинський ліцей №1 Нововолинської міської ради Волинської області
Відкрити
Стецьків А.О., Стецьків Л.В. Науково-дослідна робота студентів на кафедрі хімії фармацевтичного факультету ІФНМУ
Івано-Франківський національний медичний університет
Ліцей №5 Івано-Франківської міської ради
Відкрити
Хмеляр І.М., Кушнір Л.О. Формування дослідницьких вмінь студентів вищих медичних закладів
Комунальний заклад вищої освіти “Рівненська медична академія”
Відкрити
Войтович І.В. Харчова хімія – в ній таємна прихована суть
ВСП “Львівський фаховий коледж харчової і переробної промисловості Національного університету харчових технологій”
Відкрити
Маркіна Е.Л. Побудова рейтингового ряду для навчальних закладів згідно результатів олімпіад з різних предметів
Одеський медичний інститут, Міжнародний гуманітарний університет
Відкрити
Дмитрів Г.С., Жак О.В., Зелінська О.Я., Шпирка З.М. Всеукраїнська олімпіада університету як спосіб сприяння абітурієнтам у вступі на хімічний факультет
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити
Голуб О.А. Хімічна мова та STEM освіта
Національний університет “Києво-Могилянська академія”
Відкрити
Міліянчук Х.Ю., Гладишевський Р.Є. Як переписати геном: Нобелівська премія з хімії 2020 року
Львівський національний університет імені Івана Франка
Відкрити

 

СВІТЛИНИ